O PORTÁLU

Vítáme vás na Portálu občana města Kyjova!

Portál občana slouží pro poskytování elektronických služeb a umožnění elektronické komunikace s občany. Občanům přináší rychlejší a efektivnější řešení svých životních situací bez nutnosti návštěvy úřadu.

Obecné informace

Z pohledu přístupu k funkcím Portálu občana lze tyto rozdělit na veřejné a neveřejné. Veřejně přístupné části umožňují přístup všem uživatelům Portálu občana. Před vstupem do neveřejných částí se musí občan jednoznačně identifikovat prostřednictvím státem provozované identifikační autority.

Základní nabídka
  • Platby
    • Platební portál umožňuje platby:
    • místního poplatku ze psů,
    • místního poplatku za svoz komunálního odpadu,
    • pokut za dopravní i obecné přestupky,
  • bez nutnosti jednoznačné identifikace uživatele pouze zadáním variabilního symbolu předpisu, nebo rodného čísla plátce a kontaktní e-mailové adresy (pro zaslání potvrzení o platbě). V případě úhrady QR kódem prostřednictvím mobilního zařízení není potvrzení o platbě na e-mailovou adresu zasíláno.
  • Moje platby - tato část je určena pro identifikované uživatele a slouží pro kontrolu úhrad předpisů identifikovaného občana s možností okamžité úhrady neuhrazeného předpisu prostřednictvím platební brány.
  • Životní situace
    • Jsou rozděleny do dvou skupin:
      • Formuláře a postupy pro klienty úřadu bez nutnosti identifikace občana – obsahuje odkaz na internetové stránky města obsahující formuláře ve formátu pdf pro řešení jednotlivých životních situací řešených úřadem. Tyto formuláře lze:
        • elektronicky vyplnit, vytisknout podepsat a doručit na úřad poštou nebo osobně podat na podatelně úřadu, nebo
        • vytisknout a vyplnit rukou, podepsat a doručit na úřad poštou nebo osobně podat na podatelně úřadu, nebo
        • elektronicky vyplnit, vložit svůj el. podpis a doručit na úřad e-mailem prostřednictvím elektronické podatelny úřadu epodatelna@mukyjov.cz nebo prostřednictvím informačního systému datových schránek (ID datové schránky Města Kyjova: f28bdah).
        • Formuláře ve formátu pdf doporučujeme vyplňovat v aplikaci Adobe Acrobat Reader (k dispozici zdarma zde), který umožňuje i přidání elektronického podpisu. V případě vyplňování formuláře přímo v internetovém prohlížeči může být formát dokumentu trochu rozdílný (velikost písma, odsazení řádku, apod.) a nebude možnost vložení el. podpisu. Upozorňujeme, že s některými předvyplněnými formuláři je nutno se osobně dostavit na příslušné pracoviště úřadu.
      • Aplikace pro přihlášené uživatele (místní poplatky) umožňují:
        • kontrolu úhrad předpisů za místní poplatky za svoz komunálního odpadu s možností okamžité úhrady neuhrazeného předpisu prostřednictvím platební brány. Dále umožňuje kontrolu poplatníků, za které hradí tento poplatek včetně možnosti přidání/zrušení poplatníka.
        • kontrolu úhrad předpisů za místní poplatky ze psů s možností okamžité úhrady neuhrazeného předpisu prostřednictvím platební brány. Dále umožňuje kontrolu údajů o přihlášených psech vč. přidání/odhlášení psa.
      • Celostátní Portál veřejné správy s postupy, jak řešit životní událost.
      • Celostátní portál Efektivní veřejná správa obsahující popis služeb pro veřejnost.
  • Rezervace úředníka pro rezervaci termínu návštěvy občana na vybraných pracovištích úřadu.
  • Ostatní
    • Úřední deska se zveřejněnými dokumenty úřadu a města.
    • Klikací rozpočet pro sledování aktuálního stavu čerpání rozpočtu města.
Jak se může občan identifikovat?

Přístup do neveřejné části je občanovi umožněn až po jeho jednoznačné identifikaci prostřednictvím státem provozované identifikační autority https://www.identitaobcana.cz/.

V rámci tohoto portálu se občané nejčastěji identifikují prostřednictvím:

  • Bankovní identity banky, u které má občan účet, pokud je občan vlastníkem bankovního účtu nebo má vlastní přístupové údaje k bankovnímu účtu u banky, která tuto identifikaci podporuje.
  • Občanského průkazu s aktivovaným el. čipem, který je vydáván od 1.7.2018. K načtení el. čipu je nutno mít čtečku těchto čipů (bývá součástí některých notebooků, nebo lze zakoupit samostatně v cenách od cca 250 Kč) a aplikací eObčanka. V případě, že jste si čip neaktivovali při vyzvednutí občanského průkazu, je možno jej aktivovat na pracovišti úřadu vydávajícím občanské průkazy. Bližší informace o identifikaci prostřednictvím občanského průkazu jsou uvedeny zde.

Bližší informace a další možností identifikace jsou uvedeny na https://info.identitaobcana.cz/idp/.

Pro dotazy k Portálu občana nás můžete kontaktovat na mailové adrese: portal@mukyjov.cz.